Seminggu di teluk gorek,benar-banar menenggelamkan ku dari informasi lagi-lagi yang bersumberkan dari web dan blog.Walaupun setiap malam ku tak terlepas dengan berita utama tv3 ketika di sana,namun isu pemakaian ini tak terlihat ku di kaca tv.Cumanya isu perletakkan dari ahli UMNO oleh Tun Tun Mahathir dan penghakiman batu putih mewarnai berita di kaca tv waktu itu.

Apapun yang dapat ku ulas di sini adalah secara peribadinya perkara ini perlu diberi perhatian oleh kementrian yang terlibat dan candangan tentang pemakaian tersebut sebenarnya adalah usaha dalam mengurangkan masalah sosial khususnya dari segi pemakaiaan yang boleh mendatangkan pemandangan kurang enak dari si pelihat.

Katakanlak kepada laki-laki yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya,dan memelihara kemaluannya:yang demikian itu lebih suci bagi mereka.Sesungguhnya,Allah MahaMengetahui apa yang mereka perbuat.

An-nur ayat 30.

untuk selanjutnya,lihat ulasan ketua muslimat pas di harakahdaily dan artikel yang di tulis oleh Naib Presiden Helwi PKPIM berkaitan cadangan penambahbaikan tentang pemakaian ini.


0 comments: