Sunday, June 1, 2008

Hari ini lebih baik dari semalam.

Pagi yang hening ini ku gunakan kesempatan untuk mencuri sedikit detik untuk mencoret tentang masa dan peranan ku untuk memaksimumkan penggunaan masa kearah kebaikan.Seharian hari ni ku rasai banyak perkara yang ku terlepas pandang.Mungkin benar jika aku merasai pengurusan masaku masih lemah.Bila ku amati surah-asr yang acapkali ku baca bila selesai sesuatu majlis mahupun mesyuarat benar-benar menguji tahap pengurusan masaku.
Jadi bilakah perjalan hidupku akan bertambah baik dari hari ke hari?semuanya memerlukan perubahan dan pengorbanan. Walaupun permulaan hijrah telah lama melewati ku,tetapi "hijrah" benar-benar di perlukan dalam diriku.
Akademik,sahsiah,akhlak dan sebagainya perlu dihijrahkan kepada yang lebih baik.Tetapi bagaimanakah mekanismanya?Ya Allah...hambamu ini benar-benar memerlukan peunjuk dari mu.Permulaan semester hadapan seharusnya dibuktikan dalm hijrah akademikku. Taklifan dalam minggu haluan siswa benar-benar membuat berfikir secara rasionalnya bilamana bekerja sebagai seorang pemimpin.Aku perlu memanfaatkan sebaiknya pengurusan minggu haluan siswa agar memberi impak kepada adik-adik baru serta diriku ini..

teruskan berjuang dalam kerangka hidupku dan walauapapun ku harus memastikan apa yang dilakukan mesti mempunyai peningkatan hasilkesungguhan dalam memcorak hidupku.

0 comments: