Friday, August 8, 2008

Sejahtera untuk semua

Alhamdulillah kita masih di panjangkan usia untuk bertemu semula dengan Ramadhan nanti.Insya Allah.Tidak sabar rasanya menuggu kehadirannya.Berketepatan di bulan sya'ban ini, diharapkan agar kita dapat menggarap pelbagai persediaan untuk di pertemukan dengan Ramadhan walaupun sebenarnya banyak perkara-perkara menarik samaada di peringkat nasional mahupun kampus berbangkit sejak akhir-akhir ini.

Bulan ogos ini sahaja sebenarnya menyimpan pelbagai peristiwa selain tarikh keramat kemerdekaan negara.Menariknya pada kali ini kedatangan Ramadhan sehari selepas tarikh kemerdekaan. Moga kemerdekaan kali ini di isi dengan penuh ketaqwaan dan tanda keinsafan kita dan berharap agar program-program berbentuk hiburan sewaktu sambutan kemerdekaan di minimakan demi menyambut kemuliaan Ramadhan itu sendiri.
tetapi jangan lupa pada pada bulan Ogos kali ini sebenarnya memang banyak perkara yang mungkin terjadi dan seperti kemungkinan AUKU di pinda,pengumuman tentang caj PTPTN,kemungkinan harga tiket naik dan sebagainya sesuai di jadikan perbualan di kalangan warga kampus.

Menariknya juga sebelum Ramadhan inilah gelanggang Permatang Pauh di buka dan kemungkinan kehangatannya dapat menyangi kehangatan Beijing 2008 pada kali ini.Sama-sama kita nantikannya. Walauapapun yang dapat saya tekankan di sini adalah sama-sama kita memelihara kesejahteraan dan keadilan negara dan berdoa agar negara berada dalam keadaan stabil dari segi ekonomi dan politik.
Kesejahteraan untuk semua!

0 comments: