Wednesday, September 17, 2008

Permainan 16 September,apa kesudahannya?

Tertarik dengan pelbagai isu di samping keadaan politik muthakhir ini yang tidak berapa stabil dek penangan i6 Sept DSAI,banyak andaian dah mula di gambarkan.Bermulanya penahanan beberapa individu di bawah ISA,perletakan jawatan Zaid Ibrahim, himpunan DSAI di stadium Kelana Jaya yang mencecah belasan ribu(mungkin lebih),Teguran TGNA ke atas cikgu pa,penukaran port folio menteri kewangan kepada menteri pertahanan antara pak lah dengan najib tun razak,pengishtiharan SAPP keluar dari BN dan yang terkini penahan blogger di bawah akta hasutan semuanya mewarnai permainan politik tanah air.
Cumanya tidak ingin saya mengulas panjang isu-isu tersebut tetapi sekadar peringatan buat semua muslimin bahawa walau apa pun terjadi, di penghujung Ramadhan Kareem ini ada sesuatu perkara yang benar-benar akan terjadi iaitu Kehadiran Malam "LAILATUL QADR".Marilah sama-sama kita melancarkan jihad terhadap diri ini untuk mengabdikan diri kepada Allah dan seterusnya di pertemukan dengan dengnn malam yang "lebih baik dari seribu bulan" ini..Amin.....

Tuesday, September 9, 2008

mahasiswa dan ramadhan

Assalamualaikum w.b.t
terasa lama diriku tidak menulis dalam blog ini.bukannya ku tidak mengikuti perkembangan semasa, tetapi mungkin ku kini lebih menjadi pembaca yang setia dan menjadikan blog2 sahabat sebagai sumber maklumat. Alhamdulillah sahabat-sahabat yang berada di kampus mahupun di kampus lain sangat aktif dalam penulisan mereka. Teruskan perjuangan antum...

Mungkin sedikit perkongsian sepanjang 8 hari berpuasa di bulan yang mulia ini. Terlebih dahulu selaku mahasiswa, haruslah kita mengambil semangat "badar 313" untuk meletakkan Ramadhan ini benar-benar bulan yang berkualiti dan bukanlah bulan untuk tiket kita menjadi lesu. Walaupun kadang-kadang diriku ini dirumdum kelesuaan di bulan mulia ini, tetapi baki ramadhan yang ada ini sama-samalah kita berdoa untuk diberikan kekuatan untuk lebih mendekatkan diri kepadaNya.

Alangkah indahnya jika pada hari-hari Ramadhan di aplikasikan dalam diri rakan-rakan dan diriku ini khususnya waktu ketika berbuka. Hampir kebanyakkan sahabat mahasiswa menjadikan surau mahupun di masjid yang berhampiran sebagai tempat berbuka. Memang suasana yang cukup harmoni dengan kehadiran sahabat-sahabat pada waktu berbuka. Kalian telah berjaya menjadikan surau sebagai destinasi utama untuk di kunjungi. Cukup untuk kita sama-sam mendapatkan pengisian fizikal tetapi jangan lupa pula untuk pengisian rohani. Gandakan semangat berbuka kita di bulan Ramadhan untuk di adaptasikan dalam setiap ibadah dan amalan kita. Moga sama-sama kita menjadikan "badar 313" sebagai pembakar semangat dalam meningkatkan ibadah kita. Muslim Power!!!

Monday, September 1, 2008

Salam Ramadhan