Tuesday, September 9, 2008

mahasiswa dan ramadhan

Assalamualaikum w.b.t
terasa lama diriku tidak menulis dalam blog ini.bukannya ku tidak mengikuti perkembangan semasa, tetapi mungkin ku kini lebih menjadi pembaca yang setia dan menjadikan blog2 sahabat sebagai sumber maklumat. Alhamdulillah sahabat-sahabat yang berada di kampus mahupun di kampus lain sangat aktif dalam penulisan mereka. Teruskan perjuangan antum...

Mungkin sedikit perkongsian sepanjang 8 hari berpuasa di bulan yang mulia ini. Terlebih dahulu selaku mahasiswa, haruslah kita mengambil semangat "badar 313" untuk meletakkan Ramadhan ini benar-benar bulan yang berkualiti dan bukanlah bulan untuk tiket kita menjadi lesu. Walaupun kadang-kadang diriku ini dirumdum kelesuaan di bulan mulia ini, tetapi baki ramadhan yang ada ini sama-samalah kita berdoa untuk diberikan kekuatan untuk lebih mendekatkan diri kepadaNya.

Alangkah indahnya jika pada hari-hari Ramadhan di aplikasikan dalam diri rakan-rakan dan diriku ini khususnya waktu ketika berbuka. Hampir kebanyakkan sahabat mahasiswa menjadikan surau mahupun di masjid yang berhampiran sebagai tempat berbuka. Memang suasana yang cukup harmoni dengan kehadiran sahabat-sahabat pada waktu berbuka. Kalian telah berjaya menjadikan surau sebagai destinasi utama untuk di kunjungi. Cukup untuk kita sama-sam mendapatkan pengisian fizikal tetapi jangan lupa pula untuk pengisian rohani. Gandakan semangat berbuka kita di bulan Ramadhan untuk di adaptasikan dalam setiap ibadah dan amalan kita. Moga sama-sama kita menjadikan "badar 313" sebagai pembakar semangat dalam meningkatkan ibadah kita. Muslim Power!!!

1 comments:

faisol said...

"sama-samalah kita berdoa untuk diberikan kekuatan untuk lebih mendekatkan diri kepadaNya."

amin...

selamat Berpuasa... semoga segala ibadah kita diterima oleh Allah SWT, amin...

sebagai tambahan, saya membuat tulisan tentang "Benarkah Kita Hamba Allah?"
silakan berkunjung ke:

http://achmadfaisol.blogspot.com/2008/09/benarkah-kita-hamba-allah-1-of-2.html
(link di atas adalah tulisan ke-1 dr 2 buah link benarkah kita hamba Allah?)

Apakah Allah juga mengakui bahwa kita adalah hamba-Nya?

semoga Allah menyatukan dan melembutkan hati semua umat Islam, amin...

salam,
achmad faisol
http://achmadfaisol.blogspot.com/