Thursday, November 13, 2008

kita pasti mati


" Menteri Pelajaran Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata beliau sama sekali tidak bersetuju dengan kaedah penggunaan klip video 'Sajak Kematian' di sekolah memandangkan ia tidak sesuai dengan tahap umur pelajar yang masih terlalu muda.

"Saya sungguh tidak bersetuju kerana kita hendak mendidik mesti secara berhemah dan pendekatan yang menakut-nakutkan lebih-lebih lagi terhadap anak-anak yang usianya cukup muda, saya rasa ia tidak akan membawa manfaat," katanya selepas merasmikan Program Pertukaran Pelajar ASEAN (ASEP) 2008 di sebuah sekolah di Kuala Lumpur hari ini.
- http://www.malaysiakini.com/news/92879





Dari hasan, bahawa Rasulullah SAW bersabda ;
" Ingatlah maut, kepedihan dan sakitnya," beliau bersabda, "Maut itu sama dengan tiga ratus pukulan pedang." Pernah Rasalullah SAW di tanya tentang maut dan kedasyatannya. Baginda menjawab, "sesungguhnya maut yang teringan bagaikan kawat jeruji menjerat kambing. Bila kambing terlepas pasti ada bulu yang menyangkut padanya. " Pernah Rasulullah SAW berjumpa orang sakit lalu berkata, " Aku tahu, bahawa keringat yang keluar darinya adalah sakitnya ketajaman maut!"

Marilah sama-sam berdoa agar pak menteri terbabit dan org yang buat laporan di lembutkan hati mereka agar menerima agama Allah ini sepenuhnya. Sesunguhnya dengan mengigati mati kita akan dapat mendekatkan diri lagi dengan Allah.. Mati tak kenal usia kawan2.

TETAPI INGAT
Andailah cikgu itu di kenakan apa2 tindakan atas tindakannya, umat Islam yang sayangkan Agama Allah ini dengan sepenuhnya haruslah bangkit!!!!



rujukan :
kitab penenang jiwa imam Al- Gazali terjemahan mukashafah Al-Qulub.

0 comments: