Saturday, November 1, 2008

Permata yang di cari

Selalunya lagu ini sinonim dalam mengambar seseorang yang mungkin dijadikan pilihan dalam membina rumahtangga. Tetapi ada sedikit kelainan bila melihat video ini. Sungguh tersentuh rasa di hati bila melihat video ini lebih-lebih lagi di satukan dalam sebuah lagu yang sungguh menarik. Harap dapat di kongsi dengan semua. Saya pasti, bukannya rasa taksub sehinggakan video ini di hasilkan , tetapi ini merupakan tanda kasihnya kepada pemimpin yang memperjuangkan islam walaupun berhadapan dengan pelbagai ujian. Selagi mana seseorang itu komited dalam memperjuangkan Islam, selagi itu rasa kasih kepadanya amat di tuntut disamping kasih yang tidak berbelah bagi keatas junjungan besar kita Nabi Muhamad S.A.W.Sesungguhnya Ulama' itu adalah pewaris nabi.

Di antara komen-komen yang dapat ku sisipkan ketika melihat vedio ini. Sangat2 menyentuh hatiku.
"Moga Allah memelihara pemimpim islam seperti Tuan Guru ni. Amin"


"sejuk mata bla pndg wajah tok guru di kb bru2 ni..kalaulah semua pmimpin msia ni mcm tok guru alangkah baiknya"

"alhamdulillah kita semestinya bersyukur kerna Allah taala telah memberi seorang tokoh ulama dan ahli politik islam kpd negeri kelantan khasnya dan Malaysia amnya. disegani kawan dan lawan tiada orang yg dpt menggantikan tok guru. jadi marilah membangun bersama IslamAllah AKbar"

"Semogo Allah melanjutkan usia Tok Guru and memelihara kesihatan beliau. Amin."

"ameen...namun andaikata Tok Guru dipanggil untuk kembali ke alam baqa... sama2 lah kita doakan semoga akan muncul lebih ramai lagi jiwa2 seperti Tok Guru yang kita kasihi ini "

"Ya ALLAH Ya tuhanku, Aku tidak berdaya lagi untuk menjaga agamaMu di Kelantan ini Ya Allah, kerana amat kuat serangan yang datang dari pelbagai cara, Oleh itu Aku meminta kepadamu Ya Allah, Kau pertahanku agamuMu, sebagaimana Engkau pertahankan rumahMu dari serangan tentera abrahah"

Doa Tok Guru

moga menjadi pedoman untuk semua.

pencinta ma'ruf

0 comments: