Saturday, March 27, 2010

Ini Langkahku...


Alhamdulillah selesai jua Mesyuarat Pemuda Pas Kawasan Sabak Bernam kali ke 30 pada malam tadi. Selaku Ahli Jawatankuasa “termuda” dan “masih bujang”,perjalanan mesyuarat tadi mendapat respon yang baik dari perwakilan yang. hadir Usul yang ana bawa untuk Memperkasakan Cawangan di terima sebuta suara di peringkat perwakilan dan mekanisma serta cara perlaksanaan akan diperhalusi di ahli Jawatankuasa Pemuda Kawasan.


Dengan usia ku yang masih muda ini, mungkin sahabat-sahabat lamaku sedikit terkejut dengan penyataan secara terbuka keterlibatanku dengan Parti Islam Semalaysia (PAS). Secara tidak langsung mungkin ku akan berhadapan dengan dunia poltik yangpenuh dengan tipu helah dan pancaroba.


Bersamanya aku dalam gerak kerja PAS kerana aku inginkan gerak kerja dakwah yang tersusun di bawah perancangan sesebuah organisasi atau jamaah. Tetapi masih banyak lagi Jemaah yang berbentuk non partisan a.k.a NGO yang masih aku boleh serta untuk meletakkan kondisi aku berada dalam keadaan selamat tanpa berpihak pada mana-mana parti. Gerak kerja dakwah pula masih boleh dijalankan walaupun hanya berpaksikan NGO atau sebagainya.


Tetapi kita seharusnya perlu ingat bahawa kerja dahwah bukanlah suatu kerja mudah. Mehnah dan cabaran pasti akan datang dari segi pekerjaan, kewangan, masa dan sebagainya. Apapun aku harus meletakkan keyakinan dalam jemaah PAS ini dalam gerak kerja dakwah dan merialisasikan tujuan sebenar PAS ditubuhkan seperti dalam perlembagaan PAS (pindaaan 2001) yang menyatakan seperti berikut .

Fasal 5. Tujuan PAS ialah:

(1) Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah.

(2) Mempertahankan Kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.


Walubagaimanapun, aku yakin sahabat-sahabatku yang bergerak bersama-sama NGO Islam tetap mencintai gerak kerja dakwah yang mereka lakukan. Di mana pun posisi kita ada, janganlah meninggalkan gerak kerja dakwah kerana ini adalah tanggungjawab kita sebagai khalifah. Tetapi jika tiba masanya PAS memerlukan sokongan anda semua, sahutlah semangat jihad tersebut dengan tanpa sebarang keluhan.Bersedialah diriku menghadapi sebarang mehnah dan cabaran bersama PAS kerana Ini Langkahku yang aku pilih.


Ini Langkahku

Album : Ini Langkahku
Munsyid : Shoutul Harokah

Aaa... Ini langkahku
Aaa... Terus melaju
Aaa... Ini langkahku
Aaa... Bangkitkan jihad

Ini Langkahku yang kan kuayun
Walaupun payah tak akan jera
Ini langkahku kan trus melaju
Setegar karang bangkitkan jihadku

Aral rintangan datang menghadang
Tapi syurga di bawah kilatan pedang
Hancurkan kedzaliman
Tegakkan keadilan

Pastikan langkahmu wahai pejuang
Dengan Al-Qur'an menjadi pedoman
Hembuskanlah angin pembaharuan
Karena kita khalifaturrahman

Monday, March 22, 2010

Berehat sekejap...



k


Sebab nyamuk aedes, terpaksalah duk seminggu dekat wad.Penyakit itu asbab je, nak bagi peluang berehat sat.Ya Allah berikanlah aku kekuatan untuk terus istiqamah dalam jalan dakwahmu ini...

Mulanya isu ini dapat di tangani dengan begitu berhemah di peringkat PAS dalam memberi perjelasan sebenar tentang penggunaan kalimah Allah tersebut. Walaupun kewujudannya umpama polemik agama yang kononnya di peringkat UMNO serta pemudanya memperjuangkan kalimah Allah tetapi mereka tidaklah bersungguh-sungguh memartabatkan syariat Allah. Namun, barisan PR yang terdiri daripada PAS-DAP-PKR khususnya perlu menilai semula isu yang sebenarnya berjaya menjadikan beberapa MP pakatan Rakyat berbalah pendapat, dan juga ada yang dijadikan alasan untuk keluar parti khususnya daripada PKR kerana tidak senada terhadapa isu tersebut.

Terkini Adun Bagai Serai turun menyatkan berada dalam kem "bebas" dek penangan isu Allah ini. Sepatutunya sekiranya benar mereka perjuang rakyat, dan tidak boleh berjuang untuk rakyat walau apapun alasan, bukan kenyataaan media keluar parti yang kita harapkan tetepi sepatutnya lebih dari itu sehingga perlu meletakkan jawatan YB yang di pegang. baru gentlemen...depa kena ingat, depa menang kerana kekuatan logo dan parti yang diwakili, kalau nak harapkan kekuatan individu jangan bermimpilah...

Tahniah pada ustaz Ahmad Awang yang memberi 7hari peringatan untuk MP Bagan Serai tarik diri terus sebagai MP.jika dah tak mampu pakai baju amanah dari rakyat, tanggalkan terus mudah citer...